
Wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań w funkcjonowaniu przedsiębiorstw często łączy się z koniecznością wdrożenia w praktyce tzw. podpisu elektronicznego. W odpowiedzi na licznie pojawiające się wątpliwości, m.in. w zakresie składania oświadczeń woli lub zawierania z pracownikami umów na odległość, chcielibyśmy serdecznie zaprosić Państwa do uczestnictwa w szkoleniu online, pt. „Kwalifikowany podpis elektroniczny – ułatwienie w dobie COVID-19”.
Szkolenie dnia 16.06.2020 r. poprowadzi r. pr. Janusz Zagrobelny – specjalista z zakresu prawa pracy.
Poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje o poruszanych w trakcie szkolenia zagadnieniach oraz rejestracji na wydarzenie:
Agenda:
Część teoretyczna:
- Dostawcy elektronicznego podpisu kwalifikowanego na polskim rynku
- Metodyka rozpoznawania dostawców podpisu elektronicznego z obszaru UE
- Podstawy prawne stosowania kwalifikowanego podpisu elektronicznego
- Elektroniczna forma czynności prawnej w Kodeksie cywilnym i ułatwienia z nią związane
- Praktyczne elementy stosowania formy elektronicznej w czynnościach z zakresu prawa pracy
- Omówienie problematyki podpisu kwalifikowanego w prawie pracy na gruncie orzecznictwa Sądu Najwyższego
- Treść wypowiedzenia umowy o pracę a podpis elektroniczny
- Podpis kwalifikowany a dokumentacja pracownicza
- Ryzyka związane ze stosowaniem podpisu elektronicznego
Część praktyczna:
- Charakterystyki certyfikatu podpisu elektronicznego
- Rodzaje, formy i typy podpisu elektronicznego
- Format PADES i XADES – plusy i minusy ich wykorzystywania
- Weryfikacja dokumentów opatrzonych podpisem elektronicznym i najczęściej występujące wątpliwości
- Przykłady błędnie złożonego podpisu, na które warto uważać w praktyce, w tym tzw. podpis krótkoterminowy
- Proces poprawnego składania podpisu kwalifikowanego w formacie PADES i XADES
Prezentacja składania podpisu elektronicznego będzie przeprowadzona na przykładzie aplikacji Sigillum Sign 1.4.26.
Termin i cena:
16 czerwca 2020 r., godz. 10:00 CET
Przewidywany czas trwania szkolenia – 1-1,5 godziny (zależnie od ilości pytań)
Koszt uczestnictwa – 200 zł + VAT
Informacje o płatności i fakturach VAT zostaną przekazane Państwu wraz z powiadomieniem o rejestracji na wydarzenie.
Rejestracja na wydarzenie:
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres e-mail: rejestracja@sobczyk.com.pl
Serdecznie zapraszamy!